Vill köpa flygbiljett till Gotland. Går till flygets sajt. Fyller i allting och följer noga instruktionerna.
Vad händer? Jo, en errorskylt kommer upp. Och inte för första gången.
Error converting data type varchar to numeric,
står det bland annat.
Sajten vill inte ha mina pengar!
Så då ringer man väl den manuella supporten? Visst, men den har stängt under helger. Då ringer man förstås röststyrda supporten. Visst, men där kan man inte beställa biljetter. Den hänvisar till manuella supporten. Då säger man ”dra åt helvete” in i luren.
Sedan mailar man. Än har man inte fått svar. Det är ju helg, ju.
Jag vill inte ha det så här. Jag vill kunna ringa tänkande människor som kan fixa saker, inte få frustrationsstress som man baske mig utsätts för på ALLA sådana här sajter. Resebyråer, SJ, vad som helst.
Stuga väntar mig på Gotland. Ute på landet. Ro och frid. Men kommer jag dit?
To be continued. I hope.
DIREKTUPPDATERING
Svarsmail har inströmmat. En Sophie undrar om jag inte har ett annat kort att försöka med. Det har jag inte. Nu har jag bett henne ringa mig.
Nu skriver hon att det ska hon. När de har det lite lugnare.
ETT ANTAL TIMMAR SENARE. Nu har jag blivit uppringd av trevlig gotländska och biljetten är bokad. De hade problem med sajten och fler har hört av sig. Det har som sagt hänt förr. De borde nog försöka med bokning per röststyrd support – och ha en mailadress till webbsupporten på sin hemsida!
Det blir ingen lång tid på Gotland alls, men jag tänker njuta av varenda minut.
Och nu tänker jag ta lite eftermiddagsfika och sedan äntligen gå ut.
Hej!
Kul med samtal häromdagen:-)Ser att du bokat in dig på något större ö än vår. Låter härligt och välbehövligt. Hoppas det löser sig med transporten också.
Har fortfarande problem med dålig nät/blogg och mailtäckning så vi kan väl höras på telefon?
GillaGilla
Visst ska jag ringa dig! Jag tänkte bara fråga om vi får skjuta upp det vi pratade om?
GillaGilla
Samma sak hände när jag skulle boka flygstolen till Aten, jag höll på att få spader! Så snart jag kom till att boka, fick jag upp ett felmeddelande och ombads att kontakta bolagets callcenter i Holland och det gjorde jag och har ännu inte fått svar .., men ett dygn senare lyckades jag boka och betala resan .., men det vet inte callcentret om …,-(
Dåligt. Tänk, så många resenerär dom går miste om. Och i stället för bra pr, blir det precis tvärtom.
GillaGilla
Undrar hur mycket de skulle tjäna på att gå tillbaka till de gamla rutinerna, i alla fall delvis, så att man alltid kan ringa och ställa frågor och beställa? Att skaffa biljetter någonstans var en baggis förr jämfört med idag.
GillaGilla
Glöm nu inte att du ska glömma alla arbetsverktyg hemma i stan! Du ska bara promenera, bada om det går, prata med trevliga människor, äta god mat (så mycket du kan), slöa framför en brasa och annat trevligt!
Härligt!
GillaGilla
Jag ska bara ta med mig ett litet,litet kollegieblock. Vet inte än om det finns brasa, det vore ju toppen. Men det finns fält och trädgård och lite skog och sånt. Möjligen också får i en hage.
GillaGilla
Okej då, men bara ett LIIITET kollegieblock!
GillaGilla
;)!
GillaGilla