Valborgsmässoafton 2010

Det är av någon anledning Filadelfia som håller i firandet i parken, men det är nog en väldigt blandad och lokal publik som kommer. Bortåt åtta på kvällen kommer jag strosande tillsammans med cyklister, folk med barnvagnar, folk med filtar. Duggregnet faller, men ingen bryr sig. Och ungarna leker på lekplatsen, någon läser Den blomstertid nu kommer högt på scenen, folk pratar med varann, det blir hurrarop för våren och manskör som inte hörs riktigt och brasan tänds.

LekplatsenMot OdengatanEld, scen,publikelden

Efteråt går jag in på videobutiken (fullt av folk där också) och ser till min glädje att Nemi står bakom disken. Hon heter inte det, men hon har långt svart hår och när hon är där är det alltid fantastisk musik i högtalarna.

Publicerat av

annikabryn

Annika Bryn Kriminalförfattare i Stockholm. Även litteratur-, film- och teatervetare och frilansjournalist. Tre böcker: Den sjätte natten, Brottsplats Rosenbad och Morden i Buttle. Den här bloggen handlar om vardagsliv i skrivarlyan, böcker, film – och så blir det en del humor och en del vassa samhällskommentarer om demokrati och miljö (från orubbligt demokratiska och humanistiska utgångspunkter). Kontakt: annikabryn@hotmail.com

3 reaktioner till “Valborgsmässoafton 2010”

  1. Aha. Ha ha. Jag ser min familj på den sista bilden och jag har garanterat ett par bilder med dig på.
    Maila mig om du vill ha dig själv på bild bredvid brasan vetja!

    Gilla

  2. Mja. Jag känner inte igen dig, men lillkillen med ansiktsmålning i nederkant på din bild är med framifrån på några av mina.

    Gilla

Lämna en kommentar