Röda mattan-klänningar före och efter.

Kikade in på daily Mail och hittade följande kändisgalleri i sina finklänningar. Och förmodligen har jag vaknat på fel sida, för jag tyckte de såg för hemska ut.

Klänningar Baftra före

Ettan är ju rätt stilfull, men varför den bleka toppen? satt jag och klagade för mig själv. Och den stackars karamellskära tvåan, med mormorsdrapering i kombination med urringning och barnkalassilverskärp? Och trean med tråkig svart familjen Adams-spets som får hennes egna färger att försvinna och med numera urmodig slits. Femman ser ut som om någon tömt en kvicksilvertermometer över henne, sexan är också svart och tråkig och sexan saknar totalt värdighet i en kjollängd lämpad för elvaåringar!

Sjuan är blek till viskningsnivå, åttan har en slankig gammal grön underklänning med missklädsam kort extrakjol över, nian har en städrock och tian ser ut som ett bubbelgum med dålig frisyr. Hu! Och det här sitter folk och knåpar ihop alldeles medvetet?

Jag gjorde om dem – jo, snabbt och kantigt och skissartat, hemsk underkänd photoshop över hela linjen – men ni förstår vad jag menar!

Klänningar BAFTRA efter

De har fått färger som framhäver dem! Första blondinen har fått röd topp, den andra en blå klänning som gör att man ser henne, trean en ljus färg som passar till hennes lätt rödaktiga hår (och slipper spetsen och slitsen), kvicksilverdamen nr 4 är orörd, femman som var svart är numera smaragdgrön vilket passar hennes hår och läppstift, sexan har fått ballerinakjolen förlängd, sjuan med broderiklänningen i beige har blivit vinfärgad, damen i grön underklänning är numera knallröd med roligare skärning i halsen.

De två sista var bortom räddning, där får man börja om från scratch.

Nu blev i alla fall jag på lite bättre humör. Vad tycker ni? 😉

7 reaktioner till “Röda mattan-klänningar före och efter.”

  1. Fyran får mig att tänka på italienskans klänning på melodifestivalen. Det var samma tyg, fast mindre, så att säga.

    Den fick mig och dottern att minnas hennes strömmingsdräkt. Ja jisses vad konstiga kreationer det barnet varit utklädd i …

    Att somliga av ”dagens klänningar” mest påminner om mormors underklänning har jag sagt länge.

    Gilla

    1. Låter fint, du som är lång och ståtlig. Jag som är kort och ståtlig funderar på rött med sådana där spetsärmar ner till handlederna…

      Gilla

  2. Jag fick ett riktig gott skratt, ny karriär som modedesigner Annika?
    Själv tycker jag att indiska kläder, den s k punjabdressen är det vackraste man kan ha. Byxor, tunika, matchande sjal och vi pratar inte tråkfärger här, de lyser!

    Gilla

    1. Indiska kläder är otroligt vackra – men den där schalen är vansinnigt opraktisk. Den glider alltid ner när kvinnan böjer sig fram när hon jobbar med något.

      Gilla

Kommentera

