Holmes – njä.

Sitter och ser Sherlock Holmes, a game of shadows, och den är verkligen tråkig. Lyckligtvis får jag lite då och då trevliga mail från dam som just nu är på Gotland, så jag kan ta paus från filmen.

Kul att se Noomi Rapace, kul att se alla skådisarna och steam punk miljön, men redningen tjocknar inte, så att säga. De pratar och de pratar (och mina pratsamma manus är minsann mycket roligare) och så slåss de. Man känner hjältarna och skurken och intrigen finns inte (än, i alla fall), så vad ska hålla intresset uppe?

I mitten av min skalle finns P och U och smårollingene, i en utkant Egypten som brakar ihop vilket gör att islamisterna kanske får det ännu lättare, i en annan utkant Breivik och hans mystiska konstitution (jag bearbetar info), i Daily Mail har de buntat ihop allt konstigt om honom i en artikel och får de sedvanliga kommentarerna, och runt omkring här fladdrar en liten mal.

Sömnig är jag också. Får väl fixa lite fika och se klar filmen, eller hoppa över till Clooney i The Decendants, och sedan koja.

Noomi-Rapace-in-Sherlock-Holmes-A-Game-of-ShadowsDowney Jr, Rapace och Law.

Kommentera

