Hur?

Hur sopsorterar man gamla nycklar till frånflyttade lägenheter och hus och svunna cyklar?

gamla nycklar

11 reaktioner till “Hur?”

    1. De går inte hem till dig, jag garanterar.

      Det är klart att jag lämnat från mig nycklar och dubletter till nya husägare och lägenhetsinnehavare, men tydligen hade jag fler dubletter än jag trodde. Man tappar bort nycklar, man gör nya, och så småningom dyker de gamla fram – kanske först många år efter att man flyttat. Dessutom hade ju ungarna nycklar, jag kanske inte räknade dem som jag borde. Hur som haver har de inte använts för att smyga sig in hos någon.

      Nu är de här nycklarna definitivt historia, de går inte att öppna någonting alls med. Flera av dem går till lås som satt här för ett antal år sedan, innan värden bytte ut alla lås i huset.

      Men vad gör jag med dem? Jag har bildgooglat ”gamla nycklar” och hittade någon som gjort en tavla av sina. Kanske en idé?

      Gilla

    1. Jag skojade, eftersom du lät så sträng och förmanande. Hmpf, liksom.

      Jo, jag har tänkt på metallåtervinning, men den enda sådan burk jag har inom räckhåll säger att den tar metallförpackningar. Känner på mig att nycklar kanske är för tunga och tjocka. Eller något.

      Gilla

  1. Det är nog inte så lyckat att lägga nycklarna i en vanlig metallförpackningsburk. De ska till riktig återvinning i stället. Bättre då att göra en nyckeltavla.

    Jag blev bara så förvånad över alla dessa nycklar, eftersom jag själv aldrig haft några gamla nycklar som ligger och dräller.

    Och jag hatar verkligen dina captcha. Det är omöjligt att se vad man ska skriva, det är ren chansning. Ibland fungerar det, ibland inte.

    Gilla

    1. Aha, det är dumma captcha som retar annars gulligt folk så att de plötsligt kommer in och fräser åt intet ont anande mig.

      Jag hatar dem också, för de blockerar mina trevliga nätvänner, men det har inte blivit chans än att byta blogg – eller övergå till något annat. Sorry, det är både saker och grejor och ting som kommit emellan. Men har de blivit värre än tidigare?

      Gilla

  2. Ja inte har de blivit bättre i alla fall. Jag får nästan alltid försöka ett par tre gånger, tills jag ger upp. Tidigare brukade det fungera första gången, även om man chansade.

    Hoppas att du snart får chans att byta blogg. Men det är kanske bara jag som inte förmår se vad de så kallade bokstäverna ska föreställa.

    Gilla

    1. Ingalunda, de är helt jämställt lika jäkliga för alla. Och de måste ha blivit bra mycket sämre, för de flesta klarade sig genom tidigare.

      Vore bytet en enkel match, hade jag gjort det för länge sedan. Men allt som har med sådana här saker att göra brukar vara knepiga och göra mig galen, jag har inget nära beläget geni som kan komma och hjälpa till och min fokusering har varit på annat de senaste åren. Men läget ÄR rätt akut… ComHem löper amok, datorn däremot halvsover, och bloggverktyget har fnatt.

      Det är när man inser det som man går och köper glass.

      Sorry! Tacksam mot varje hjälte som modigt rider in i labyrinten, kör huvudet i väggen, trillar utför stup och går vilse bland drakar innan hen slutligen i triumf kan lämna sin kommentar!

      Gilla

      1. …och jag tycker aldrig att reCaptcha är särskilt svårt.

        Om jag inte ser vad det står klickar jag på reload-knappen (den översta över lilla högtalarsymbolen) tills att jag får något som är lättläst.

        Det som hänt är antagligen att de börjat scanna in någon ny tidning som är extra svårscannad, och därmed blir svårtolkad.

        Ni vet väl för övrigt att ni hjälper till med scanningen av Google Books och New York Times. Det ena ordet är ett ord som reCaptcha känner igen och som de vet vad det står, och det andra ordet är ett ord som de inte har lyckats tolka. Er tolkning av det andra ordet (som i och för sig kan vara det första ordet) är det som reCaptcha kommer att använda (om tillräckligt många tycker likadant).

        Gilla

  3. Ha, det var intressant, det hade jag inte en aning om. Det är därför det ena ordet alltid är svårare att tolka än det andra.

    Att man kan få nya ord har jag begripit. Det är så jag brukar klara mig till slut.

    Gilla

Kommentera

