Stön och stånk.

Jag förstår inte varför det känns som ett så hemskt och uttröttande jobb att betala räkningar?

Det är inte så att jag måste välja mellan att betala räkningar och köpa mat (än). Jag har inga fruktansvärda lån med skräckinjagande räntor (numera). Inga bil- eller mobilkostnader.

Allt jag behöver göra är sätta mig ned vid den inbjudande plats för själsdödande göromål som jag inrättat i mitt sovrum och som hittills lyckligtvis inte stört min sömn med sina vibbar, ta fram de grejor som behövs, betala mina fyra eller fem räkningar, ringa in pengar till rätt konto, och posta kuvertet (nej, jag gillar inte Internettransaktioner och utför sådana bara i nödfall under svår misstänksamhet).

skrivbord för trista sysslo
”Inbjudande”. Hm.

Så varför känns det som ett så ruskigt straff? Under stön och stånk blir det av till sist, fem minuter tar det och jag är en crybaby. Ut på gatan och där kommer postbilen, så jag kan jublande av lättnad kasta kuvertet direkt i jutesäcken som postkillen flinande håller fram.

Det där ovan är bara ett av tre använda bord. För förutom snobbskrivbordet med sin numera accepterade dumma grunda låda finns ju också matbordet, där man belåtet kan breda ut tidningar, fin post och tidningsvinjetter ritade av familjemedlemmar, och öppna em av sina nyorganiserade mappar. Samt lösa sudoku. Och rita hus i rutade kollegieblock.

Mat-arbetsbord
Vardag och ingen gäst förrän i morgon, så det kan se ut så här. Mys!

Fast när jag sitter och längtar efter lyx kan jag ju titta på den här bilden som jag hittade på FE’s mäklarsida, en gård i närheten där de byggt en POOL.

med pool
Men wow…

Får vi nog ingen här. Men vi har ju våra rostiga blomlådor med stilriktigt, postmodernt gräs i!

Kommentera

