PS /SL-kortuppdaterat

Och telefonjacket är inpluggat igen.
Mellandag. Skriva mail, ringa samtal, betala räkningar.
Och ersätta tappat accesskort. Nyladdat. Bummer.

Läste i Daily Mail att man väntar ”unreasonably” warm weather. Fast jag läste fel, det skulle vara ”unseasonably”.

*

Jaha, det blev till att köpa nytt kort. Eftersom ingen någonsin talat om det för mig, det inte står på några skyltar i Pressbyrån där jag köper och laddar kort, och jag inte kan se dem, visste jag inte att varje kort har ett stansat nummer (som inte går att känna med fingrarna) på sig. Och om man inte har alla dessa siffror vid handen, blir det inget nytt kort när man tappar det gamla. På kvittot står endast de fyra sista siffrorna.

Min enda resa från S:t Eriksplan till Hötorget på det nu försvunna kortet blev alltså väldigt dyr. Champagne, musik på vitt piano, dansande gossar, Eddie Izzard och en glass borde ha ingått. Minst.

4 reaktioner till “PS /SL-kortuppdaterat”

      1. Det är ju sant förstås. Men ibland åker jag till Skanstull och går hem. Om jag inte kroknar vid Hötorget. OK, det var ett tag sedan – men jag BORDE åka till stan och köpa kläder och snygga röda boots! Äsch, låt oss bara säga att jag betalar för sinnesfrid.

        Gilla

Kommentera

