Häftigt. / + 1.

”Black & White in Colour” av Eran Amir. Länk när klippet inte fungerar längre.
Hittade den på Ashtons Kutchers twitter. Ser ni hur de bar sig åt, utan att titta på snutten om hur videon gjordes? Det finns ett par ledtrådar.

Fin musik också.

(Hm. Vet inte varför, men det här väcker mina äktenskapliga lustar.)

Låten fastnade verkligfen i huvudet på mig. Här är texten.

***

Jag hittade ännu en video av Eran, den här gången har han och hans gäng låtit 500 människor hålla upp varsitt foto fem foton var, som tillsammans bildar en film. När de klipper ihop alla i hög hastighet (fem i sekunden) kan man se fotona bli en rörlig film. (Om de nu inte fuskar förstås…)

En reaktion till “Häftigt. / + 1.”

  1. Bara jag som tyckte det var fascinerande? 😉

    Ååkej – jag berättar i alla fall hur de gjorde. De målade helt enkelt allting (inklusive Eran, om det är han framför kameran) i grått. Sedan hällde han gul juice ur ett gråmålat paket, och de vände på Colaflaskan så att den omålade sidan syntes, han skar upp den gråmålade melonen så att den röda insidan kom fram, osv. Själva poängen var att göra det på riktigt, inte digitalt. Charmigt!

    Gilla

Kommentera

