Ögon, morgon.

ögon, morgon
Does it hurt, you may wonder? Quite a bit, actually.

Svullet, rött. Vackla upp och kasta i sig Treo. Varför är det alltid värst på morgnarna? De där blixtsensationerna i utkanten av synfältet har i alla fall avtagit betydligt. Bara en gång igår. Inga jämfotahopp och kutande på ett tag, känner jag på mig.

Verkar som om jag måste välja mellan att läsa och att skriva. Det blir värre om jag läser böcker.

Då blir det bara skriva idag. (Jag som är mitt i en bok!)

Men först ut en sväng – frisk luft hjälper alltid.

ögon morgon
Looking at you, kid. Love you.
Ni ser att solen skiner där ute!

2 reaktioner till “Ögon, morgon.”

  1. Blixtsensationer i utkanten av ögat… det hade jag för ett par år sedan. Blev direkt hänvisad till ögonkliniken när jag efter en veckas blixtrande ringde sjukvårdsupplysningen. Och mycket riktigt: Det var glaskroppsavlossning. Det åtgärdade de inte, men sa att det kan bli näthinneavlossning av det – vilken maken faktiskt fick ett par månader senare, fast han såg inga blixtar utan bara en stor sotflaga. Blev akut operation med laser när han kom in till ögonkliniken.

    Gilla

    1. Jo, det slog mig också, därav inget skuttande just nu. Men det är inte direkt blixtar egentligen – mer en lysande månskära (i ”ögonglobsform”) som dyker upp tillfälligt längst till höger om jag rör ögat hastigt. Ibland kan ett ljus skjuta snabbt diagonalt över synfältet.

      Det var lite jobbigt, särskilt när jag satt och skulle se pjäs, men jag avvaktade, och det verkar ha gett sig nästan helt. En liten incident igår, och en idag (hittills, hoppas det inte blir mer, peppar, peppar). Ett nytt sådant där ”veck” som ser ut som ett litet suddigt håstrå som glider runt i ögat har också uppenbarat sig, enormt irriterande, men det vet jag ju antingen lägger sig eller också vänjer man sig.

      Men du har hittills klarat dig undan närhinneavlossning? Blixtrandet försvann? Mår makens öga bra?

      Gilla

Kommentera

