Dröm

Härom natten hade jag en dröm om min mamma. Inte som hon var, utan som hon kanske skulle ha varit. Lugn, balanserad, varm.

Hon satt i ett rum och skrev, klädd i långbyxor och en grå tröja. Inga spänningar mellan oss.

Hon steg upp och kom fram till mig, och jag log, tog henne i famn och kramade henne.

5 reaktioner till “Dröm”

  1. Oj, så underlig din blogg ser ut här hos mig!
    Och vilken härlig dröm det måste ha varit.
    Det är förunderligt det här med drömmar .., hur man kan må så bra av en bra dröm och vice versa.

    Gilla

  2. Elisabet har lämnat en kommentar här, som jag kan se i min mail men inte på sidan. Oj, så konstig den ser ut! säger hon bland annat. Ja, det gör den sannrligen här också, men jag trode dte berodde på min väldigt gamla dator.

    Så nu testar jag om jag själv kan kommentera.

    Vad kan ni andra se?

    Gilla

Kommentera

