Snabbinhopp

Världens sämsta shoppare åkte in till stan igår för att köpa kläder, och kom till sin stora överraskning hem med inte en sophink eller en hummer, utan just … kläder. Lamt. Men dessutom med den norska försvarsadvokaten Geir Lippestads bok om rättegången mot Breivik. Akademibokhandeln hade den – på svenska! Rätt många språkfel, men ändå.

Just nu har jag noll koll på vad jag till äventyrs kan ha skrivit här i hast, men jag åkte till ett möte med den nyaste filmkonsulenten på Filminstitutet här förleden utan att ha kollat mailen där han sköt fram mötet, men å andra sidan åkte jag taxi med en trevlig karl som hade min humor och skrattade högt åt de roliga scener den taggade manusskribenten körde för honom med intonering och allt. Två har nu skrattat åt dessa scener medan två inte alls har begripit det roliga med dem, men det är ändå 2-1, för den ena negativa är Supergrannen som aldrig tycker jag gör något jättekul, så just i den vevan räknas han inte. Jag försökte köra samma scener för två ur en festande grupp på Sven-Harrys, men de hörde tyvärr inte vad jag sa, så det blev en antiklimax.

Mitt problem, trodde jag: Jag kommer med tre våldsamt disparata manus. Men nu ser jag hur man kan spåra samma källor (inom mig) till alla tre.

Jag har varit nere för räkning mer än en månad och inte ens klarat att köpa blommor till mig själv. Stod där i butiken och ville så gärna köpa blommor, men det gick inte. Jag kunde inte.

Nu finns det blommor. Rosa blommor som trivs.

5 reaktioner till “Snabbinhopp”

  1. Hej å hå…. Hur går det med ny dator då. Eller har jag missat det?

    Gillar ditt sätt att ”dissa” supergrannen. ”Han räknas inte” eftersom han inte gillar din humor. Haha.

    Gilla

  2. Anders och Bert – nej, status quo vad gäller dator och bredband.

    Inte dissar jag Supergrannen! Han är suverän. Men vi har totalt olika sorters humor.

    Nu sitter jag på bibliotek med gångavstånd.

    Gilla

Kommentera

