Fortfarande strandad.

Det här är tydligen en tvåveckorsförkylning i den gammaldags stilen – jag som aldrig är förkyld numera. Jag ligger i sängen, jag spankulerar omkring, löser korsord och drogs med i Paralympics-curling-dramat på TV i förmiddags. ”Dra genom!” ropade jag t o m vid ett tillfälle. Curling har aldrig lockat mig förr, eftersom det ser så fånigt ut med de där som sopar och sopar, men kanske har de slutat med det, här var det i alla fall rullstolscurling utan kvastar. (Och som alla vet lär man sig ju lingot väldans snabbt, t ex ”det där var en svår sten han la just nu”.) Stenarna är dessutom läckra på något sätt, bara handtagen vore mer konstnärligt designade och inte knallgula eller signalröda. Bärnstensfärgat och rubinrött skulle vara snyggare, tycker jag.

Världens dumma politik och krigiska ledare och aggressiva gatuterrorister orkar jag inte ha någon åsikt om just nu. Förresten kan ni säkert räkna ut dessa åsikter i alla fall. Jag är bara glad för de pauser i snytandet som kommer någon timme då och då. Nu sitter jag på ett bibliotek, och i samma ögonblick jag slog mig ner sa det förstås host host host. Så nej, jag har inte orkat ta snacket med ComHem ännu. En god sak har det faktiskt fört med sig – fokusering. Utan alla kanaler och utan bredband kan man inte vältra sig i forskar- och researchlustar och slå upp allting man stöter på, så man får ägna sig åt det väsentligaste. När man inte sitter framför ”How I met your mother”, en serie jag aldrig tittat på förr.

Håller tummarna för att nästa vecka blir bättre.

3 reaktioner till “Fortfarande strandad.”

  1. How I met Your Mother är en av de bättre varianterna i genren, och ja, ibland skulle jag vilja leva ett tv- och internet-fritt liv (eller åtminstone tidsbegränsat).

    Krya på dig!

    Gilla

  2. Harvar på här med samma snufva… Tack, Bert! Anders, jo, den är uthärdlig, bortsett från Barneyfiguren. En typ som lurar folk och krossar hjärtan, och till råga på allt håller poänglösa evighetsföreläsningar, är helt enkelt inte kul.

    Gilla

Kommentera

