Småplock

1. I protest klickar jag aldrig på länkar på tidningssidor som innehåller ”spännande” halva meningar med prick, prick, prick efter. Fnys!

2. Se Landet runt i SVT. De har kul där. Hjälper svensk stad vars danska vänort gjort slut med den, och nu är allt bra. Till exempel. Hittar skojiga skyltar och ger rapporter om knäppa eller bra och roliga saker företagsamt folk gör såväl här som där.

3. Inte funkade min fastedagsmåltid. Inte för att den inte räckte, utan för att kroppen inte ville ha den! Efter fastemorgonen hade tydligen det där reparationsteamet (jag är helt såld på tanken att det rycker ut och lagar celler och så när kroppen slipper ta hand om mat ett tag) fått grönt ljus och ryckt ut glatt i hågen, och blev skitsurt när mat plötsligt vällde in. Där hängde de liksom utanför rymdstationen med alla verktyg i gång, och så måste de ta paus och rulla tummarna bara för att jag lagat mat.

Nej! sa magen. Frukt gick bra, men lax och broccoli fick jag pressa ner. Jag som var så hungrig.

Hm. Får tänka till lite där.

Kommentera

