Road rage….

…alltså när folk blir skvatt galna och våldsamma i stressad trafik, har man ju hört talas om, men weather rage?

Gick just förbi en papperskorg på Torsgatan, där någon frustrerad person försökt köra ner ett trassligt svart paraply. Det gick inte så bra, eftersom det är en sådan där papperskorg med bara två små smala öppningar, men personen måste (svärande?) ha knycklat på för Gud och fosterland, för nu satt det arma paraplyet där som en ledsen svart spindel med nästan alla benen och det mesta av tyget utanför. (Det hade blåst ut och in i stormen, gissar jag.)

För övrigt måste jag backa lite från mitt skry… hm, precisa positionsbestämning om hur ung och progressiv jag är. Jag kom på att jag skrivit ett tjugo minuter långt soffsamtal mellan två människor som INTE EN ENDA GÅNG petar på sina telefoner!

Jag skulle ju kunna låtsas att det är av dramaturgiska skäl – det är så trist att sitta och titta på två IPhone-nackar – men jag vet vad det var, jag. Jag tänkte helt enkelt inte på det.

Så det var kanske inte så ungt. Men baske mig progressivt!

Kommentera

