SD har storhetsvansinne.

Det idiotiska sverigedemokratiska politiska reklamen (”stoppa det organiserade tiggeriet”, som om allt eller det mesta av tiggeriet vore organiserat) i tunnelbanan är sanslöst smaklös och illa placerad – som Hynek Pallas skrev, det är inte samma sak som en annons i en tidning man kan ge tusan i att läsa eller en sajt man kan strunta i att besöka, kollektivtrafiken är allmän och man måste använda den, plus att man via skatter delfinansierar den.

SD’s propaganda tvingas alltså på resenärerna – och de utländska besökarna som inte har någon hum om svenska politiska partier måste bli gravt konfunderade. Hur många av dem får uppfattningen att det här är något som svenskar i allmänhet tycker och tror?

Högmod går före fall. Före ett STORT fall. Hoppas jag innerligt.

Annonser

2 reaktioner till “SD har storhetsvansinne.”

  1. Det värsta är att ”all publicitet är bra publicitet”. Egentligen borde vi ignorera SD fullständigt när de gör sina populistiska utspel. Men debattera seriöst, när de står i Riksdagen.

    Men jag vet – Det är svårt!

    Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s