Idag

Idag får jag gratulera mina två söner på deras födelsedag. Den globala uppvärmningen till trots, var det mer höst de fjorton dagarna jag låg på BB, än det är nu. Lill-Jansskogens träd runt Allmänna BB hade gula löv, och inne i den skolliknande byggnaden låg jag och mina två nyfödda. Det var en tid av förundran – tänk att få uppleva ett sådant mirakel! – och glädje. Jag blev sjuk i barnsängsfeber, men placerades i en tom sal och pumpades full av både sulfa och penicillin, och de klarade mig, och vi kunde åka hem till KG. Och allting med att vara mamma var precis som jag hade trott, och den värmen och kramigheten och närheten är något jag alltid kommer att vara lycklig för.

Mycket vatten har runnit under broarna sedan dess. Jag önskar sönerna glädje, lugn och goda tankar.

Kommentera

