Ord jag inte gillar, och denna bloggs öden.

Ett av de ord jag verkligen avskyr – både ordet och företeelsen – är vinnarskalle.

Fult ord. Man tänker på en grinande dödskalle, allt som är kvar av någon segerviss vinnande typ. Och ful företeelse. Tänk Seinfeld i profil som på ett målfoto på ståuppscenen: ”Best in the world!” (Backar med näsan två centimeter.) ”Never heard of him.”

(Varför, varför ändrar förresten denna dumma blogg ”heard” till ”Heard” i förra meningen? det är likadant i vissa kommentarsfält. Versaler mitt i satser!)

Och så denna blogg. Varken saker eller ting har blivit bättre. Efter helgen måste någon form av åtgärder vidtas. Kanske en ny blogg helt och hållet? Jag känner mig instängd!

2 reaktioner till “Ord jag inte gillar, och denna bloggs öden.”

  1. Kanske är det temat ”Twenty Fifteen” som krånglar? När jag la upp en blogg började jag med det, och ditt och datt blev fel utan att jag begrep varför. Då valde jag ett äldre, ”Twenty Ten”, och sen gick det bra.
    Men jag började från noll, jag hade inga gamla inlägg att föra över.

    Gilla

Kommentera

