I hast

Hej Storbritannien, Danmark och Tyskland… och Sverige!

Jag ska berätta när det är klart. De senaste dagarna har jag pratat med många människor, fått avbrott på telefonlinjen ett par gånger (ingen eufemism), sänt mail med viktiga frågor som inte besvarats trots att jag uppmanats skicka det , fått höra en del små tal i luren och mött både kloka och visa och andra.

Om jag går in i politiken, får man nog sätta mig i en sorts frontlinje snarare än förhandlingsdelegation. Inte för att jag uppfört mig illa nu, men jag har extremt svårt för standardiserade sätt att kommunicera, och i en politiker- eller kommunikatörsroll på företag och i verk har man inte mycket val annat än ingå i den traditionen. Debattklimatet är för infekterat. Jag önskar det inte vore det, och jag vill inte bidra till det.

Återkommer.

Kommentera

