Is, advokat och skruttkameraanvändning.

För första gången på mycket länge har jag gett en tiggare lite pengar. Det är en kvinna som har fått tag i en skyffel och hackat loss all förbaskad is framför ett gäng återvinningsburkar. Hon jobbar alltså och alla drar nytta av det.

En advokat har dykt upp i Lucifer-fallet, jag hoppas det går vägen. Delar med glädje med mig allt material om motsägelsefulla ”bevis” och glidningar på sanningen som länsveterinärens olika skrivelser innehåller.

Det här är en mindre skandal, och det handlar nu mer om att länsstyrelsen är på krigsstigen än om djurskydd och rättssäkerhet. Det senaste är att man försöker antyda att en bruten klo hos hunden har något med omhändertagandet att göra, trots att varken länsveterinären själv eller det första intyg hon stöder omhändertagandet på nämnt den i sina papper. Klon skadades på Odenplans tunnelbanestation ungefär tre veckor före omhändertagandet, och den veterinär B genast sökte upp ansåg att man inte behövde göra något åt saken. Två dagar EFTER omhändertagandet nämns en bruten klo (inget seriöst, behöver bandage ett par dagar, inget bandage syns dock på bilder av hunden i hundstallet) av hundstallets veterinär, så vad som än hänt i detta skede, torde ha hänt under transporten till eller på hundstallet.

I förmiddags filmade jag mig själv igen, efter att ha dragit lärdomar av de eländiga försök jag redan gjort. Grejen är alltså att testa en text. Håller den t o m när någon som inte passar för film (alltså jag) kör den? Den här gången drog jag ner på min röstvolym och lade rösten en aning högre upp (vilket jag fick göra redan på teaterskolan) och bara det hjälpte, för jag har en rätt speciell, mörk och lite dominerande röst som kan dra intresset till sig på fel sätt så att man glömmer vad det handlar om. Knappt ens mina barn har hört denna röst. Och det funkade faktiskt, nu har jag lyft mig till nätt och jämnt godkänt, kan man säga.

Så nu kan jag bocka av en sak från min to-do-list.

Kommentera

