Och vad händer mer…?

Jag kan inte titta på film för att förströ mig, för jag är helt inne på att göra film. Jag kan inte läsa, för det är inte heller film, och dessutom är det redan färdigskrivet.

All dressed up and eager to work. Så jag putsar fönster. I krångliga situationer – eller ledsna, eller kriser – har jag en tendens att börja städa. Och nu är det helg också.

Fick ett mail om att biblioteksersättningen går upp med 16 öre. Finfint! Varje höst får jag lite biblioteksersättning och blir alltid lika överraskad. Fick ett annat trevligt mail där KB (en person) tålmodigt undrade vart boken Rum 129, dvs San Francisco-boken, tagit vägen, kommer den ut snart? Önskar jag kunde svara positivt direkt!

Prins Philip har gått i pension vid 95 års ålder. Det är honom väl unt. Han har världsrekord i dumma repliker, men när en trettonårig blivande drottning blev kär i honom, tror jag han såg det som sin livsuppgift att stötta henne. Vilket han gjorde. Och det tycks ha fungerat. Ska jag gå i pension vid 95 års ålder? Hur många filmer hinner jag göra innan dess?

Går ut. På gräsmattorna sitter glada människor överallt. Barn leker. Bollar flyger omkring. Äter glass och tittar ut över stan från Observatoriekullen. Tänker på det där fina sceneriet jag arbetade ut i morse.

Vad blir nästa steg i det här filmprojektet? Och vad ska jag låta Margareta och Kent göra i nästa bok,  medan arrangemangen för filmen går i lås?  Och får jag ut SF för juni?

The continuing story…

 

 

 

Kommentera

